Öğretmenlerin katılımıyla düzenlenen proje tanıtım toplantısı, okuldaki tüm öğretmenlerin projeye olan ilgisini ve bağlılığını artırdı. Toplantı, eğitim kadrosunu projenin önemine dair kapsamlı bir farkındalıkla donattı ve ortak bir hedefe odaklanmalarını sağladı.
Okul web sayfası aracılığıyla yapılan bilgilendirme çalışmaları, sadece velileri değil, aynı zamanda yerel topluluğu da projeye dahil etti. Bu, eko okul girişiminin sadece okul içinde değil, aynı zamanda geniş bir toplum düzeyinde etki yaratmasına olanak tanıdı. Ayrıca okul sosyal medya hesaplarından da proje duyurusu yapılarak tanıtım faaliyetleri güçlendirildi.
Eko komite ve Eko Tim’in oluşturulması, öğrencilere liderlik becerilerini geliştirme fırsatı verirken, aynı zamanda öğrenciler arasında işbirliği ve koordinasyonu teşvik etti. Bu ekipler, projenin farklı yönlerini etkili bir şekilde yöneterek öğrencilerin aktif katılımını sağladı. Ayrıca Eko-Komite projenin okulda devamlılığını sağlamaya yardımcı olarak gerektiğinde Eko-Tim'e destekte bulundu.
Eko-okul panosu, okul genelinde projeye olan katılımı artırmakla kalmayıp aynı zamanda proje uygulama fotoğrafları eklenerek öğrencilere proje ilerlemesini görsel olarak takip etme imkânı tanıdı. Bu panonun güncel ve etkileşimli olması, her etkinlik sonrasında şekillenmesi öğrencilerin sürekli olarak projeye katılımını arttırarak somut bir değerlendirme yöntemi oldu.
"Çöp ve Atık Nedir? Neden Ayrıştırılır?" konulu sınıf içi etkinliklerle, öğretmenler öğrencilere çevresel sorumlulukları anlama şansı sundu. Kitap okuma, atık ayrıştırma ve sınıflandırma ve oyun etkinlikleri, atıkların doğaya olan etkilerini ve ayrıştırma yöntemlerini anlamalarını sağlayarak öğrencilere çevre bilinci kazandırdı.
"Geri Dönüşüm" farkındalık çalışmaları, öğrencilere sadece geri dönüşümün önemini değil, aynı zamanda günlük yaşamlarında sürdürülebilir davranışları nasıl benimseyebileceklerini öğretti. Geri dönüşümün ne olduğu ve neden gerekli olduğu, nasıl geri dönüşüme katkıda bulunulabileceği gibi noktalarda sınıf içi sanat, türkçe, ve oyun etkinlikleri ile özümsendi.
"4 Ekim Hayvanları Koruma Günü"nde yapılan etkinlik, öğrencilere çevresel duyarlılık kazandırmakla kalmayıp aynı zamanda empati ve hayvan sevgisi üzerine düşünmelerini sağladı. Atık malzemelerle yapılan yuva ve mama kabı, öğrencilerin el becerilerini kullanarak çevresel sorumluluk almalarına katkı sağladı.
Her sınıfın belirlediği eko-ilkesini sınıf kapısına asması, öğrencilere projeye kişisel bir dokunuş katma fırsatı tanıdı ve sınıf birliğini güçlendirdi. Çocuklarda seçilen ilkeye karşı olumlu bir tutum ve farkındalık oluştuğu gözlemlendi.
Mavi kapak toplama kampanyası, öğrencilere plastik atıkların geri dönüşüm sürecine katkı sağlarken aynı zamanda topluluk içinde bir dayanışma ve yardımlaşma duygusu oluşturdu. Mavi kapak toplama alanı olarak atık halde bulunan eski bir damacana şişesi kullanılarak geri dönüşüme ve proje amaçlarına hizmet etti.
Çöp ve Atık ile ilgili farkındalık oluşturacak şekilde düzenlenen Eko Pano, okuldaki herkesin çevresel konularda düşünmesine ve konuşmasına olanak tanıdı. Panodaki güncel bilgiler ve etkileşim, öğrenci ve personelin projeye sürekli bir ilgi göstermelerini sağladı. Panoda atık çeşitleri ve türleri, çöp ve atığın ne olduğu gibi noktalara değinen farkındalık yaratacak görseller kullanıldı.
Ekim ayı en temiz ve en düzenli sınıfının seçimi ve sınıf kapısına asılan yeşil bayrak, öğrencilere projeye karşı bir sorumluluk duygusu kazandırdı ve sınıflar arasında dostça bir rekabet atmosferi oluşturarak projenin etkileşimini artırdı. Bu, çevre dostu davranışları teşvik eden bir ödül sistemini içerdi.