EKO OKUL NİSAN

EKO OKUL NİSAN

  • İlkbaharın gelişiyle yeni uyanan toprak için beslenme saatinde biriktirdiğimiz muz kabuklarından kompost oluşturduk. 
  • Kompost oluşturduktan sonra kompostun dönüşüm sürecini anlatan KOMPOST kitabını ve VATOZ VİTİ isimli kendimizin yazıp resimlediği kitabımızı okuduk, soruları cevaplandırdık, başka nelerden kompost oluşturabilirz beyin fırtınası yaptık. Bu çalışma her atığın çöp olmadığını öğretirken toprağı nasıl zenginleştireceğimizi ve koruyacağımızı da öğrendik.
  • Doğaya verdiğimiz zararı azaltmak için  veli ile iş birliği yaparak atık kartonlardan tuval oluşturduk. Tuvalimizi de kendi ülkemize ait ressamımızın Osman Hamdi Beyin eserini boyayarak farklı bir çalışma derledik.  
  • Eko-okul kapsamında ele alınan atık materyallerden ürün ortaya koyma geri dönüşüm çalışmamızda milli değerlerimizi işledik ve ramazan davulu yapımını gerçekleştirdik.
  • Kullanılmayan malzemeleri değerlendirme zamanı, çorapları kullanarak çocukların eğlenebileceği çorap kukla haline dönüştürdük, sınıfımızda da seslendirerek oynattık, çocukların eğlenerek öğrenmesi sağlanırken, tüketimin miktarına dikkat çekildi.
  • Eko-okul tohum kumbarası çalışmasını yediğimiz meyvelerin çekirdeklerini biriktirerek  okulda topladık ve ortaya bir ürün çıkarmak adına geri dönüşümü de içine alarak pet şişeden biriktirme kabı oluşturduk.
  • "22 Nisan Dünya Günü Nedir? Neden konulu sınıf içi etkinliğimizi gerçekleştirdik, öğretmenler öğrencilere dünyamızı neden ve nasıl korumamız gerektiğini anlattı. Kitap okuma, sanat ve gerçek görsellerle atıkların doğaya olan etkilerini ve sonuçlarını detaylandırdı, çevre bilinci kazandırılmak amaçlandı.
  • "Geri Dönüşüm" farkındalık çalışmaları, öğrencilere geri dönüşümün önemini gerekliliğini ve nasıl yapılabileceğini anlatan Türkçe ve sanat etkinlikleri ile pekiştirildi. Bunun yanın da el becerileri desteklenirken dil becerilerinde aktif kullanımı söz konusu olan çalışmalar gerçekleştirildi.
  •  Nisan ayı en temiz ve en düzenli sınıfının seçimi ve sınıf kapısına asılan yeşil bayrak alan 4 yaş A ve B sınıfı öğrencileri projeye karşı daha fazla güdülendi ve bir sonraki yeşil bayrak için motivasyonlu olarak sınıf temizliğinde aktif rol aldılar.
  • Eko-okul panosu, okul genelinde projeye olan katılımı artırmakla kalmayıp aynı zamanda proje uygulama fotoğrafları eklenerek öğrencilere proje ilerlemesini görsel olarak takip etme imkânı tanıyarak. Bu ayki panomuzu toprağın katmanlarını çocuklarla somutlaştırarak güncelledik. Öğrencilerin sürekli olarak projeye katılımını sağlayarak tüm okulun konu hakkında ön bilgiye sahip olması sağlandı.
 

29.07.2024 46

29-07-202429-07-202429-07-2024