Çocuklarda elektrik ve su tasarrufunun ne olduğu tasarrufun nasıl yapılabileceği hakkında konuşarak tasarruflu olma bilinci oluşturmak amaçlı sınıf içi yaptığımız etkinlikleri kapılara asarak elektrik ve su tasarrufuna dikkat çektik. Yaptığımız etkinlikler sayesinde gereksiz olduğu durumlarda çocukların da birbirini uyararak ışıkları söndürdüğünü ve böylece tasarrufa katkı sağladığımızı gördük.
Lavabolara astığımız su tasarrufuna dikkat çeken görseller sayesinde çocukların lavaboda ellerini yıkarken suyu daha az açarak kullandığını ve böylece su israfını önlediğini bu durumun da çocuklarda tasarruf bilinci oluşturduğunu fark ettik.
”Atık Yönetimi” kitabı okunarak Atık nedir? Nasıl ayrıştırılır? Nasıl dönüştürülür? gibi sorularla çocuklarda merak uyandırılarak çevre ve geri dönüşüm konularında bilinç oluşması sağlandı. Çocukların da hangi atıkların geri dönüştürülebileceği hakkında örnekler vererek sorular sorarak bu konunun dikkatlerini çektiği görüldü.
Atık pil toplama kampanyası başlatarak çocukların evde ve çevrelerinde kullanılmayan pilleri toplayarak geri dönüşüme katkı sağlamalarını aynı şekilde velileri de bu sürece dahil ederek toplu halde sıfır atık bilinci oluşturulması sağlandı.
Çocuklardan evlerinde kullanılmış plastik yoğurt kaplarını getirmelerini isteyerek sınıflarımızda yoğurt kaplarını boyayıp tasarlayarak saksılarımızı hazırladık daha sonrasında okul bahçemizde yaptığımız saksılara bitki ekimi gerçekleştirdik böylece yoğurt kaplarını değerlendirerek geri dönüşüme katkı sağlayıp çocuklarla bitki ekimini öğrendik. Yaptığımız sanat etkinliği ile çocukların yaratıcılıklarına ve çevre bilincine destek olduk.
Velilerden evlerinde çocuklarla beraber kullanılmayan atık poşetleri kullanarak atlama ipi yapmalarını isteyerek hem aile katılımı sağlayıp velilerin de geri dönüşüm ve sıfır atık konusunda fikir sahibi olmalarını sağladık hem de çocuklarla beraber atlama ipiyle bahçemizde eğlenceli zaman geçirdik.
Velilerden evde kullanılmış boş kavanozları isteyip sınıfta çocuklarla boyayıp istedikleri şekilde süsledik yaptığımız sanat etkinliğinin çocukların özgünlüklerine katkı sağlamış olduğunu gördük. Yapay olarak koyduğumuz mumlarla da yaptığımız mumluğu çocukların evlerinde istedikleri yerde kullanabilecekleri fikrinin oluşmasının çocukları mutlu ettiğini fark ettik. Böylece günlük yaşantımızda sürdürülebilir davranışların oluşmasını sağladık.
Kasım ayı en temiz ve düzenli sınıfının seçimi ve kapıya asılan yeşil bayrak öğrencilerin projeye karşı sorumluluğunu devam ettirdi ekim ayında seçilemeyen sınıfların kasım ayında kazanmak için güdülendikleri görüldü ve dostça rekabet sağlayarak projenin etkileşimini artırdı.
Eko-okul panosuna uyguladığımız etkinlik fotoğrafları ile sıfır atık ve geri dönüşüm konusunda dikkat çeken görseller ekleyerek okul genelinde projeye olan katılımı artırarak proje ilerlemesini görmemizi sağladı. Bu panonun güncel ve etkileşimli olması, her etkinlik sonrasında şekillenmesi öğrencilerin sürekli olarak projeye katılımını arttırarak somut bir değerlendirme yöntemi oldu.